Højere hastighed med digital ordreafvikling
TIMOCOM systemet giver Dittrich Eiltransporte følgende fordele
"Vi kan gennemføre ordreafgivelsen mellem 60 og 70 procent hurtigere end før"
Virksomheden har være kunde hos TIMOCOM i over ti år, og i denne periode har Dittrich gennemført mere end 1.000 transportordrer digitalt via systemet – uden fax, uden telefon, helt og aldeles papirløst. I hverdagen anvender Dittrich TIMOCOM til at afgive fragtordrer til tilgængelige vognmænd. Herudover gør virksomheden brug af softwareløsningen Lavid. Via Lavid registreres transportordrerne fra virksomhedens egne kunder. Når disse er videregivet mangler den valgte vognmand bare at blive tilføjet.
Inden virksomheden giver over til den digitale ordreafvikling fra TimoCom blev transportordrene sendt til den eksterne vognmand via Lavid. Takket være systemets integrerede fragtbørs og ordreafvikling er forsendelsen af transportordrer dog blevet meget hurtigere og nemmere. "Vi gennemfører ordreafgivelsen mellem 60 og 70 procent hurtigere end før", forklarer virksomhedens disponent & direktør, Oliver Stiller. "Vi afvikler transportordren i en enkelt arbejdsgang. Dermed er alle oplysningerne med det samme tilgængelige online. Vi har fået mere tid til at koncentrere os om vores primære arbejdsområde: at stille individuelle løsninger til rådighed for kunderne", fortæller Stiller.
Dittrich Eiltransporte GmbH
I 1994 grundlagde Thomas Dittrich transportvirksomheden med fire lastbiler. I dag er kundekredsen international og virksomheden har partnere over hele verden. Selve transporten varetages af mere end 230 lastbiler. 25 fastansatte og 65 underleverandører sørger for sikker og hurtig levering af hasteordrer.
Inden for rammerne af TIMOCOM Challenge landede virksomheden på en flot andenplads blandt de mest aktive kunder og blev belønnet for indsatsen med en personlig kursusdag i Obermichelbach. I den forbindelse lærte medarbejderne blandt andet, hvordan en transportordre kan bearbejdes af flere forskellige personer og hvordan funktionen transportforespørgslen kan bruges i stedet for e-mailiister. Denne mulighed kendte Dittrich ganske vist godt, alligevel havde virksomheden endnu ikke gjort brug af den. Nu skal denne funktion testes med et par udvalgte vognmænd, for derigennem at bedømme den mulige merværdi. En ny kollega i disponent-teamet blev på det varmeste anbefalet at kigge nærmere på funktionen Update Pool. De andre disponenter bruger allerede de mange nyttige tutorials til at holde sig ajour med nye funktioner.
Disponent-trioen havde dog også en ønskeseddel med til IT-eksperterne fra Erkrath: TIMOCOM må meget gerne sende en e-mail til modtageren af transportordren. "Mange ordretagere kender ikke TIMOCOMs digitale ordreafvikling og ved derfor ikke hvor de kan finde transportordren", uddyber en af deltagerne. E-mailen skulle indeholde et link, der sender ordretageren direkte til transportordren i TIMOCOMs Smart Logistics System.
Virksomhedens historie: succes på den lange bane
For 25 år siden grundlagde Thomas Dittrich transportvirksomheden i den tyske by Fürth – med fire lastbiler. I dag er kundekredsen international og virksomheden har partnere over hele verden. Selve transporten varetages af mere end 230 lastbiler. 25 fastansatte og 65 underleverandører sørger for sikker og hurtig levering af hasteordrer: uanset om der er brug for en bodyguard som on-board-courier eller bare er tale om en kort og ukompliceret transportstrækning.
Du kan læse mere om Dittrich på eiltransporte-dittrich.de.